30 Ekim 2012 Salı

EHLiYET ALMANYA´DA SiZiN iCiN HERSEYDiR.

Soguk ama günesli ,temiz bir günün aksami...Evet bugün sizlerle ehliyet konusunu paylasicam arkadaslar.Ben teknik kisimlarindan daha cok , ehliyetin sizin hayatinizdaki öneminin burda ne olucagini yazmak istiyorum .Teknik konularda da bir kac bilgi vericegim tabi.

Türkiye´den turistik amacli gezmeye gelenler mevcut olan ehliyetlerini burada kullanabiliyorlar.
Ama eger evlenip geldiyseniz Tr deki ehliyetiniz gecerli olmuyor.Yakalanirsaniz suc sayiliyor. Evlenmis ve ilk  süreli Alman oturumuna sahip  olunca AB birligine dahil ülkelerde gecerli olan ehliyete sahip olmalisiniz.Bunun icin derslere ve sürüslere katiliyorsunuz .Bir günlük ilkyardim ders  katilim kagidi aliyorsunuz. Size verilen günde önce yazili sonra sürüs sinavini veriyorsunuz.Basarili olursaniz ehliyeti hemen sürüs sinavi sonrasi elinize veriyorlar.O an resimli AB onayli ehliyet ellerinizde oluyor.Süper bir sey:-)

Benim icin hepsi cok kolay oldu .Sürüs esnasinda cok rahattim.Sürüs hocam da cok iyiydi.Ilk sürüs hocamdan hic memnun degildim , kendisini hic habersiz terkettim .Hala kendisini yollarda yeni ögrencileri ile beraber sürüslerde görüyorum.Terkedísimi unutamadi sanirim beni her görüsünde imali imali , aman ehliyeti sana nasil verdiler bakislari atiyor.Ben ona o bana :-)Yani arkadaslar hocadan kaynakli sorunlarda olabilir, almancaniz pek yok diye stres yapabilirsiniz, denilenleri anlayamiyor olabilirsiniz. Bu promlemler bir kac sürüs sonrasi hala devam ediyorsa sorun siz de degil , size acik  ve yardimci olmayan  hocaniz da olabilir.Zorlamanin anlami yok hemen kendinize yeni bir sürücü okulu bulun .

En önemli ikinci nokta bebek sahibi olmadan ehliyet almak , daha az stresli olur.Zamanlarinizi ayarlamaniz kolay olur.Ehliyet alma süreniz azalir.Eger Almanya ya geldiginizde ehliyetten önce cocuk yapmayi tercih ederseniz , ehliyet alimini kendiniz icin zorlastirmis olursunuz.Buraya gelip hala cocuklariyla bogusmaktan buna zamani olamayan cok insan var cevremde.Lütfen Almancadan sonra ki en önemli ikinci amaciniz ehliyet almak olsun.

Ehliyet Almanya da sizin icin özgürlük anahtaridir.Almanyada türkler genellikle kasaba tarzi yerlede oturmakta.Böyle yerlerde marketler hep bir yerde toplanmis oluyor .Bazen bir ev ile market arasi 3,5 hatta 10 km olabiliyor.Hadi tuz eksik bir kosu gidip alayim diyemezsiniz tr deki gibi .Hadi 3 km uzak olsun diyelim yürüye yürüye gider alirim diyorsaniz.Böyle bir durum icin en az iki üc sart uygun olmasi lazim .Hava güzel olmali , marketten baska bir sey almicagim diye kendinizi tutmaniz gerek.Tasimasi zor olur yoksa.

Bu yerlesim düzeni nedeni ile birisine bile oturmaya gitmek icin araba sart. Kücük yerlerde otobüs saatleri genellikle okul ögrencilerine göre ayarli oldugu icin istediginiz zaman da otobüs bulamiyorsunuz.Yani arkadaslar ehliyet yoksa; aksama kadar her türlü isinizi halletmek icin esinizin eve gelmesini beklemeniz gerek .Bu süre icinde eger bir akrabaniz veya arkadasiniz varsa onlar da sizi götürebilir.Ama inanin baskalari ile özel ev alisverisine cikmak bazen cok zor oluyor.Hep bir eksik cikardi ,istedigimi alamazdim .Istedigim gibi kiyafet bakamazdim uzun süre...

Ehliyetin size sürüs ders sayisina göre 1.500 eurodan baslayan bir masrafi oluyor.Öncelikli olarak esiniz ile ehliyet konusunu görüsün ve karar verin .Birileri ne kadar gerek yok dese de takmayin.Ehliyeti alin, cüzdaniniza koyun .En iyi arkadaslarinizdan biri olucak .Ehliyet benim Almanya da sag kolum .Ehliyetim ve canim arabam..

Araba demisken; bir daha ki konumuz bu olsun .Almanyada ki türklerde neden hep  son model araba meraki var.Nasil aliyorlar , nerden daha cok aliyolar ve neden Almanya dan Türkiye ye izne gelenlerde hep son model arabalar var.; -) Öpüyorum hepinizi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder