23 Ekim 2012 Salı

KESINLIKLE ALMANCA SART!!!!!!

Arkadaslar ne olursa olsun almanca ögrenmeden Almanya`ya evlenip  gelmeyin.Ceyizinizde B2 sertifikasi yoksa alin öyle gelin.Kimseye güvenmeyin; buraya gelince bana yardim ederler diye.Gerekten Türkiye ` de evlenmis gibi sartlariniz ve yasam tarziniz olsun istiyorsaniz ; almancayi buraya gelmeden bildiginiz dillere ekleyin.Isterseniz Bogazici Üniversitesi mezunu olun; almancaniz olmadiktan sonra burda evinizin en güzel koltugunda , televizyon karsisinda aksama kadar esinizi dönmesini beklersiniz.Birisini bulsam da doktora gitsem dersiniz , bir seyler anlaticam diye birilerinin karsisinda kem küm edersiniz, gözleriniz birilerini arar .Tuhaf tuhaf seyler olur arkadaslar.Zaten aileden kopup geliyorsunuz . Yabanci yer , yabanci insanlar...Esiniz 24 saat yaninizda olamiyacagi icin eninde sonunda bu gibi durumlar ile karsi karsiya kalabilirsiniz.

O yüzden lütfen ama lütfen almanca ögrenin .Almancayi Almanya `da ögrenmek daha kolay degil mi , yerinde ögrenelim diye düsünenler olabilir..Evet  hakli olabilirsiniz .Ama Almanyanin  neresine evlenip geliceksiniz, yakininizda kurs var mi , varsa bile ne kadar uzaklikta???Kursta bir sorunuz oldugunda soruyorsunuz size kitaptaki örneklerden anlatiyorlar.Burda bir kurs icin en azindan B1 seviyesi lazim. Almanca ile türkce dil yapisi cok farkli .Dil bilgisi üzerinden kafaya takilan bir soruyu sormak ve cevap almak zor.Kursta bir tek Türk yok . Türk diline denk gelicek sekilde aciklama yapilmasi imkansiz ..Cinlisi , japonu ,italyani ...Her türlü milletten insan var .O yüzden en azindan B1 seviyésine kadar  bulundugunuz yerde ögrenin .Inan hayatiniz ve evliliginiz icin cok büyük bir iyilik yapmis olucaksiniz..

Aile birlesimi icin cikarilan yasaya kizanlar var biliyorum ,ama inanin ben buraya gelicekler icin sonuna kadar destekliyorum ve seviniyorum  .Cok büyük bir iyilik oldu onlar icin .Eminim ki zamanla anlicaklar.Zamanla buraya geldiginizde konusa konusa , duya duya  daha da gelisicek almancaniz..Lütfen arkadaslar buraya gelmeyi düsünüyorsaniz hemen en yakin zaman da bir kursa gidin , kitap alin ve ögreniminize baslayin..Eger Almanya´da iseniz  Almancaniz gelistirmiyorsaniz , lütfen siz de gelistirmeye baslayin .Birakin kimseden yardim istemeyin .Gidin belki bir kac sefer zorlanicaksiniz , üzülüceksiniz,yanlis anlamalar olucak..Ama hep böyle devam ederseniz , vazgecmezseniz ,gün be gün almancanizin ve alginizin gelistigini farkediceksiniz..BugünAlmancaniz icin bir adim atin..Dil kurslari konusunda yardim isterseniz bana yazabilirsiniz.

elenassu@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder